Daria Kopiec otrzymała Laur Konrada

foto: Krzysztof Ścisłowicz foto: Krzysztof Ścisłowicz
Spektakl „Zakonnice odchodzą po cichu” otrzymał fundowaną przez Marszałka Województwa Śląskiego nagrodę publiczności

Daria Kopiec, reżyserka spektaklu „Zakonnice odchodzą po cichu” z Teatru im. Kochanowskiego w Opolu na postawie książki Marty Abramowicz otrzymała Laur Konrada – nagrodę główną 19. Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” Katowice 2018. Na reżyserkę zagłosowało troje z piątki jurorów: Ewa Braun, Anda Rottenberg i Piotr Cieplak.

Pozostali jurorzy – Krzysztof Majchrzak i Olo Walicki – oddali swoje głosy na spektakl „Reykjavik’74” autorstwa Marty Sokołowskiej w reżyserii Katarzyny Kalwat z Teatru im. Horzycy w Toruniu (każdy juror miał do dyspozycji po 10 tys. zł).

„Zakonnice odchodzą po cichu” Darii Kopiec wybrała również publiczność, co oznacza, że reżyserka otrzymała Nagrodę Marszałka Województwa Śląskiego (10 tys. zł).

Daria Kopiec dostała też nagrodę dziennikarzy.

Nagroda dla najlepszego konkursowego słuchowiska radiowego trafiła do Julii Mark za reżyserię słuchowiska „Uprawa roślin południowych metodą Miczurina” Weroniki Murek. Tak zdecydowało osobne jury w składzie: Ingmar Villqist, Janusz Kukuła i Janusz Łastowiecki (jedna wspólna nagroda – 10 tys. zł). Nagroda dla najlepszego konkursowego spektaklu telewizyjnego powędrowała do Michała Szcześniaka za reżyserię spektaklu „Porwać się na życie” Roberta Urbańskiego. Tak zdecydowało osobne jury w składzie: Ingmar Villqist, Krystyna Doktorowicz i Wojciech Majcherek (jedna wspólna nagroda – 10 tys. zł).

Przyznano również nagrodę aktorską Dziennika Teatralnego. Redaktor naczelny wortalu, Ryszard Klimczak, wręczył ją Justynie Wasilewskiej za rolę w spektaklu „Puppenhaus. Kuracja” w reż. Jędrzeja Piaskowskiego z TR Warszawa.