Śląskie na wyciągnięcie ręki
Rozpoczęła się kampania promocyjna „Śląskie. Na wyciągnięcie ręki”, której celem jest zachęcenie mieszkańców województwa do podróżowania po swoim regionie.
„Atrakcje turystyczne prezentowane w kampanii podzieliliśmy na cztery kategorie: turystyka sakralna, aktywna, kulturowa i industrialna. Jesteśmy przekonani, że kampania pomoże mieszkańcom Śląskiego lepiej poznać nie tylko okolice, w których mieszkamy, ale także cały region. Zapraszamy do podróżowania po województwie. Wraz z rodzinami, przyjaciółmi, znajomymi, pełni pozytywnej energii przekonamy się, jak wiele atrakcji turystycznych czeka tu na nas.” – powiedział marszałek Bogusław Śmigielski, otwierając konferencję prasowa zapowiadającą regionalną kampanię promocyjną produktów turystycznych Województwa Śląskiego
Działania skierowane do mieszkańców Śląskiego, które rozpoczęły się wewnętrzną kampanią wizerunkową „Śląskie. Pozytywna energia” w 2008 roku, znajdują obecnie swoją kontynuację w kampanii „Śląskie. Na wyciągnięcie ręki”. Aktualne działania promocyjne podkreślają – zarówno w warstwie wizualnej, jak i słownej – bogactwo regionu w atrakcje turystyczne, reprezentujące różne rodzaje turystyki: turystykę kulturową, aktywną, sakralną i industrialną. Kampania kładzie nacisk na bliską lokalizację obiektów turystycznych, zachęca do zwiedzania i poznawania najbliższego turystycznego otoczenia oraz prezentuje Śląskie w świetle dobrej zabawy związanej z turystycznymi wyprawami.
„Dla mieszkańców, którzy przyłączą się do naszej majowej zabawy polegającej na odwiedzaniu atrakcji turystycznych i zbieraniu pieczątek, przygotowaliśmy „Wielki Konkurs”. Wybraliśmy trzydzieści atrakcji reprezentujących turystykę: aktywną, sakralną, kulturową i industrialną. Listę z tymi atrakcjami umieściliśmy na mapce, która zostanie wysłana do ponad miliona skrzynek pocztowych mieszkańców naszego regionu. Wiele cennych nagród mają szansę wygrać ci, którzy odwiedzą jak najwięcej spośród wskazanych miejsc. Informacje na ten temat można znaleźć na stronie internetowej www.gosilesia.pl.” – mówił Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego.
Hasło kampanii „Śląskie. Na wyciągnięcie ręki” prezentowane będzie w regionalnych stacjach telewizyjnych, prasie, na autobusach komunikacji miejskiej, billboardach, citylightach oraz usłyszymy w kilkunastu lokalnych stacjach radiowych. W ramach akcji przewidziano także konkurs fotograficzny oraz kilkanaście imprez promocyjnych w centrach handlowych. Przygotowano również specjalną grę komputerową, będącą wirtualną wędrówką po atrakcjach turystycznych Śląskiego.
Kampania potrwa od 5 maja do 4 czerwca 2009 r. Za jej strategię, kreację i realizację odpowiedzialna jest firma Business Consulting Sp. z o.o. w Katowicach.
Dotychczasowe działania promocyjne Województwa Śląskiego znalazły już uznanie w oczach jurorów Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Podczas III edycji festiwalu Województwo Śląskie zdobyło III miejsce w najbardziej prestiżowej kategorii Grand Prix za całokształt działań promocyjnych. Ponadto zeszłoroczna kampania „Śląskie. Pozytywna energia” otrzymała III miejsce w kategorii najlepsza kampania outdoorowa, wyróżnienie TVP Info oraz Magazynu Elle. Tegoroczna kampania „Pozytywnie nakręceni polecają” została uhonorowana złotym medalem Gdańskich Targów Turystycznych Mercurius Gedanensis w kategorii najlepsza kampania promocyjna w Polsce.