Kolejna nagroda dla kampanii Województwa Śląskiego
Złoty Spinacz 2009 za „Pozytywnie nakręceni polecają: Śląskie. Pozytywna energia"
25 listopada br. w Warszawie odbyła się gala finałowa konkursu „Złote Spinacze". Wręczono na niej nagrody za najlepsze projekty Public Relations w Polsce.
O miano najlepszych w roku 2009 w 15 kategoriach rywalizowała rekordowa liczba kampanii PR. Spośród 131 zgłoszeń jury wyłoniło 43 najlepsze projekty nominowane do nagród. W kategorii „PR miejsca, miasta lub regionu" nagrodę otrzymała kampania Województwa Śląskiego „Pozytywnie nakręceni polecają: Śląskie. Pozytywna energia" realizowana przez agencję Eskadra Publica Sp. z o.o.
„Samorządy zdają już sobie sprawę z tego, jak ważny dla ich funkcjonowania w dzisiejszych czasach jest marketing. Jest kluczowy w przyciąganiu turystów i inwestorów, gdyż miasta czy regiony są swoistymi produktami marketingowymi. Wydatki na ich promocję to efektywna inwestycja. Najlepszym przykładem jest tu właśnie tegoroczna kampania naszego województwa. Dzięki niej coraz więcej Polaków ma pozytywne skojarzenia ze Śląskim, ocena oferty turystycznej regionu wyraźnie wzrosła, a sama kampania została doceniona przez ekspertów z branży i nagrodzona na wielu polach. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że kampania otrzymał kolejne wyróżnienie" - powiedział Bogusław Śmigielski, Marszałek Województwa Śląskiego.
W efekcie zastosowanych rozwiązań PR w nagrodzonej kampanii opublikowano 159 materiałów w mediach, co przełożyło się na ok. 94 miliony kontaktów grupy docelowej z komunikatem. Celem prac agencji była m.in. promocja idei „pozytywnej energii" Województwa Śląskiego oraz samej kampanii jako wzorcowego studium przypadku z zakresu marketingu terytorialnego. Program public relations stanowił część szeroko zakrojonej kampanii z zakresu marketingu zintegrowanego, realizowanej przez spółki należące do Grupy Eskadra. Do zadań agencji należało m.in. doradztwo strategiczne, relacje z mediami lokalnymi i ogólnopolskimi oraz przygotowanie i przeprowadzenie czterech konferencji prasowych.
„Praca dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego była zadaniem wymagającym, ale wdzięcznym i dającym ogromną satysfakcję. W mojej opinii fenomen atrakcyjności tego typu projektów PR dla miast i regionów polega na tym, że pozwalają one połączyć działania o charakterze komercyjnym ze społecznymi. Wyciągają esencję tego, co najlepsze w obu tych obszarach. Jeśli na dodatek zwieńczone są zadowoleniem klienta - daje to poczucie solidnie wykonanej pracy. Cieszę się ogromnie, że tę pracę zespołu agencji Eskadra Publica docenili także jurorzy Złotych Spinaczy" - powiedziała Barbara Labuda, Business Development Director w agencji Eskadra Publica.
Celem organizowanego przez Związek Firm Public Relations konkursu jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży PR oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku poprzez promowanie najlepszych projektów zrealizowanych w Polsce. Zadaniem „Złotych Spinaczy" jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia Public Relations dla funkcjonowania firmy.
Konkurs ma charakter otwarty. Kierowany jest do agencji PR, działów PR i komunikacji firm i instytucji, organów samorządowych, organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów realizujących kampanie PR w Polsce.
Zgłoszone do konkursu prace były oceniane przez czterdziestoosobowe jury, w skład którego weszli przedstawiciele branży PR i komunikacji marketingowej, mediów oraz wielu innych instytucji i organizacji. Praca jurorów podzielona była na dwa etapy. W pierwszym - spośród wszystkich zgłoszeń jury wybrało po 3 najlepsze projekty w każdej kategorii. Po przekazaniu dodatkowej dokumentacji przez nominowanych jurorzy wyłonili zwycięzców.
W tegorocznej edycji nagrodzonych zostało w sumie 18 kampanii (w dwóch kategoriach nagrody przyznano ex aequo).
To kolejne wyróżnienie dla ogólnopolskiej kampanii promocyjnej naszego regionu. Przypomnijmy, iż podczas 12 edycji Gdańskich Targów Turystycznych zdobyła ona złoty medal Mercurius Gedanensis w kategorii Najlepsza Kampania Promocyjna w Polsce. Spot telewizyjny „Śląskie. Pozytywnie nakręceni polecają" zwyciężył w Przeglądzie Filmów Promocyjnych Miast i Regionów w Lublinie.