Regulamin Śląskiej Rady Turystyki
Załącznik do Zarządzenia nr 73/20
Marszałka Województwa Śląskiego
z dnia 29 maja 2020 r.
REGULAMIN ŚLĄSKIEJ RADY TURYSTYKI
§1
Postanowienia Ogólne
- Regulamin Śląskiej Rady Turystyki, zwany dalej „Regulaminem”, określa szczegółową organizację i tryb działania Śląskiej Rady Turystki, zwanej dalej „Radą”.
- Rada pełni rolę konsultacyjną i opiniodawczo - doradczą Marszałka Województwa Śląskiego, zwanego dalej „Marszałkiem”, w obszarze turystyki w zakresie wymiany informacji, doświadczeń i wypracowywania wspólnych stanowisk w sprawach związanych z rozwojem turystyki w Województwie Śląskim.
- W skład Rady wchodzi od 10 do 20 członków powoływanych i odwoływanych przez Marszałka spośród osób posiadających nieposzlakowaną opinię oraz wiedzę ekspercką niezbędną do wykonywania funkcji członka Rady.
§2
Skład i organizacja
- Do udziału w pracach Rady, Marszałek bądź Przewodniczący Rady może zapraszać inne osoby spoza składu Rady, jeżeli jest to celowe ze względu na realizację zadań Rady.
- Kadencja Rady trwa od dnia pierwszego posiedzenia Rady do końca aktualnej kadencji organów samorządu województwa.
- Marszałek może zmieniać skład osobowy Rady podczas trwania jej kadencji.
- Członek Rady może zostać odwołany ze składu Rady:
- jeżeli nie wykonuje obowiązków wynikających z niniejszego regulaminu;
- działa niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
- narusza dobre imię Rady lub Marszałka.
- W skład prezydium Rady wchodzą: Przewodniczący Rady i dwóch Wiceprzewodniczących wybranych przez Członków Rady na pierwszym posiedzeniu Rady w głosowaniu tajnym.
- Rada może odwołać Przewodniczącego bezwzględną większością głosów składu Rady, w głosowaniu tajnym.
- Odwołanie Wiceprzewodniczących odbywa się zwykłą większością głosów składu Rady, w głosowaniu tajnym.
- W przypadku odwołania Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rada dokonuje wyboru nowego Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego na najbliższym posiedzeniu Rady.
- Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż raz na rok.
- Posiedzenia Rady zwołuje Marszałek lub w jego imieniu Przewodniczący Rady.
- Zaproszenie informujące o zwołaniu posiedzenia Rady doręcza się Członkom Rady na co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia listem poleconym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Przewodniczący organizuje i kieruje pracą Rady oraz reprezentuje ją na zewnątrz - uprawnienie to Przewodniczący Rady może delegować na Wiceprzewodniczącego.
- Członkowie Rady wykonują swoje funkcje społecznie nie otrzymując wynagrodzenia.
- W sytuacjach pilnych zawiadomienie o zwołaniu posiedzenia Rady możne być dokonane za pośrednictwem poczty elektronicznej z jednoczesnym powiadomieniem telefonicznym, na co najmniej 3 dni przed planowanym terminem posiedzenia.
- W zawiadomieniu podaje się termin, miejsce i proponowany porządek obrad, jak również przedkłada się stosowne dokumenty, niezbędne do odbycia posiedzenia.
- Posiedzenia Rady są protokołowane przez pracownika Departamentu Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego. Załącznikiem do protokołu jest lista obecności.
- Organizacyjną obsługę Rady zapewnia Departament Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego.
- Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego lub w uzasadnionych przypadkach w innym miejscu wyznaczonym przez Marszałka lub Przewodniczącego Rady.
§3
Postanowienia końcowe
Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu dokonywane są wyłącznie w trybie właściwym do jego przyjęcia.